söndag 6 maj 2012

Hoppa själv också

Det var Bosse och Tulo och Anna, och vi gick till södergården och tränade.

Bosse var jätteduktig som handhäst på väg dit. Sen gjorde vi bra driving i zon fyra, fortsatte med extreme friendly,  hoppade tunnor i höger varv. SW meh hjälp av staket, där kände jag mig osynkad och lite seg energi, men Bosse följde mej som ett litet Bullerby-lamm efteråt, fast jag egentligen hade tänkt göra annat utan honom en stund.

Tulo blev det några libertyhopp, lite stick to me, lite stick från me (  ;-)  ) och sen freestyle ridning med bara en stick, och vi fick göra lite räddningar när Bosse höll på att trassla till det på ridbanan. Lite coolt iaf att kunna rida runt och göra "riktiga jobb" på en oklädd häst.

Från helgen fick jag med mej en till BFO, att "hoppa själv" när man hoppar med hästen, när man rider alltså. Jag har tidigare tänkt att jag bara följer med, med halvbra resultat och lite katapulteffekt.. Och varför skulle man inte härma just hoppet, när man ska göra allt annat som man vill göra med hästen, i sin egen kropp.



1 kommentar:

Eva Östman sa...

Inte så lite coolt, tycker jag!