söndag 6 maj 2012

Bosse och jag var på kurs i går igen för Erika F. Det var Bosse och Bosse som var med på kursen. Märkligt hur jag inte drar paralleller med vad jag kan, och Bobson. Han är är ju liten och flokig, och dessutom borde han redan kunna det jag vet, utan att ha övat...

Saker vi gjorde:
  • Extrem friendly i skritt och trav. Riktiga helikoptersving.
  • Driving i zon fyra, mycket friendly där också. 
  • Om (när) han drar iväg i typ cirkling, klonka på nosen tills han tänker framåt och porcypine i grimma.
  • SW mot vägg: Gå själv nära väggen, stanna hästen genom att stanna själv. Gör mindre.
  • Squeeze över hinder, se till att ha mer energi, han kan hoppa även i höger varv... 
  • Svårt att lyssna på lateral flexion (höger sida...), durra med foten.

Veckans seven days läxa blir driving i zon fyra/fem. Kanske hoppa tunnor också.

Intressant hur jag liksom inte kopplar ihop Bobson med det jag faktiskt vet och kan.
Vad bra det blir nu då =)







2 kommentarer:

Eva Östman sa...

Spännande - kan du förklara punkt tre lite mer? t ex "klonka på nosen tills han tänker framåt...

Eva, som önskar åka snålskjuts på din kursdag...

Idag var ett av robotorden "naise"
- förra gången var det ju "hesteri" :-)

Blenda Elby sa...

En sorts fas fyra på nosen som upphör när han tänker framåt och följer trycket med porkypine i grimman. Han har alltså lärt sig (av mej) att lite dra iväg och det är ju liksom dumt.

Det var alltså till den här kursen som jag packade. Och "naise" var det ju =)