tisdag 26 januari 2010









Ut på tur idag med, hade tänkt ut en 2 milsrunda, men den var inte plogad så den kändes lite väl mycket, men vi fick till det iallafall en tur på drygt 19 km! Dimmigt var det trots att det var -9 grader, fick isskorpa på glasögonen efter ett trav/galopp pass. Vi red via vargdal till Acktjärbovallen och fikade och hästarna fick hö också.
Tulo springer lite travinspirerat ibland, idag fick han till det bra, fort och under sig samtidigt. Väldigt häftigt att rida!
Kul också när vi var nästan hemma, började bägge ryttarna samtidigt fundera på hur nöjda och glada vi är över våra hästar =)

7 kommentarer:

Åsa Dalpraktiken sa...

Väldans vad snö. Har du bokat in dig på Kristi?

Blenda Elby sa...

Nej inte än men ligger med i rullarna för meddelanden iaf! Funderar på om jag ska våga kolla på vad dollarn står i eller om jag ba ska shoot, once in a lifetme , kommer att ångra mej annars...

Blenda Elby sa...

åsså hinner jag ju nästan rida dit efter Barelligames ;-)

Blenda Elby sa...

Nu har jag bokat in mej, få se om jag kommer med.

Åsa Dalpraktiken sa...

Det tror jag kul =)

Eva Östman sa...

Det där ser ju helt underbart ut!

Ulrika sa...

Fina bilder och jag längtar så långa ritter. Tänker nästan på alternativet att vara arbetslös och rida. Jag har ju för första gången i mitt liv en fast tjänst. Känns liksom lite instängt, fast jag har ju lov.

Det ser otroligt roligt och vackert ut!