söndag 23 november 2008

Filmer minsann


Hämtar T i hagen, klistopp halvägs hem.


Höpaus vid Acktjärn. Det var KALLT och snålblåst idag. Dessie stannade hemma, räckte med morgonpromenad tyckes hon mena.


Stilstudie i höätning.

Smakprov från filmningen idag. Filmade med lillkameran, fastsatt på ett hinderstöd. Har inget filmredigeringsprogram för tillfället

"Send in". Tänker jag nog skicka in. Det var väl det jag eg hade tänkt filma idag. Lite halt att backa ut, inte så hög savvyfaktor...
Har pallar som stöd bak på släpet, såg hos familjen Brant att det faktiskt funkar. Skönt att slippa koppla för en bil, nu kan jag ha ett sjudagars program med lastningen, även fast jag cyklar till stallet. (Veckans miljövinst!) Tänk att kunna få transporten lika begärlig som vippbron!

Oj, Bytt bild :D
SW, nja... filar och filurar nog lite till på detta. Intressant för mej att se hur och vad jag gör iaf.

Sen gick det inte att ladda in fler filmer. Bakar lussekatter ist.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Han ser måttligt road ut på filmerna =)) Bra jobbat inte långt kvar nu!
SW - driftar han iväg lite så den kanske inte är G?

Åhh jag vill också ha lussebullar. Måste nog göra det i veckan här lagom till första advent.

Anonym sa...

Det är väl det största problemet, Tulo tycker inte att det är så kul...och det är väl lite vad L2 går ut på...och iof hästeriandet överlag. SW är inte aktuellt att skicka in den versionen.
Överlag ser han gladare ut när jag slutat och går och stänger av kameran. hmmm.

Elisabeth sa...

Lastningen är ju jättebra!! Till och med jag skulle våga köra den hästen :)
Har kört lite sideways mellan tunnor med godis på . Det verkar göra Dorado intresserad, kanske något för er..
Blir verkligen intresserad att försöka filma lite när jag ser hur du gjort. När jag gjort det tidigare har vi flutit ut och in i bild men jag skulle kunna utmärka i snön var gränserna går kanske.

Anonym sa...

Förbaskade bild, har fått den att försvinna på vissa bloggar men inte på din och Ulrikas. Konstigt.
/E

Blenda Elby sa...

Jag vill så gärna se dej Elisabeth så foto är bara bra! Ska testa ditt tips med tunnor, känner sälv att jag har svårt att motivera mej, "gå 6m sidvärts ditå". Öh, varför då??

Ulrika sa...

Inte för om jag vet om det är ett tips som passar andra men, jag fick fart på SW genom att göra den i trav på vägar. I de här fallen små skogsvägar och när jag tänker på det nu, kanske jag var hjälpt av att det löper stenmurar längs många skånska små vägar, fast där kanske ni kan använda er av snövallar längsvägen =). Det var som om att göra det i trav och galopp gjorde att övningen lyfte av farten. En fart som fanns kvar sedan. Kanske för att hästen inte kan utgå från att det ska ska långsamt om man växlar gångart?

Blenda Elby sa...

Fick en bättre SW längs staketet när jag gick över till trav, så det borde funka utan staket också, med travuppväxling menar jag. Fast and wro...right! :-)