torsdag 7 februari 2013

Onsdag

Varit förkyld eller nåt sånt.

I går efter några dagars vila för pållarna fick Tulo en stund på lassot mest för att röra på sig. På slutet tänkte jag skritt längst ut på linan - fick close circles av charmtrollet. Som jag inte kan motstå.

Bobson fick så duktigt av mej en liten skål med fin uppblött ljummen Irish mash, han sörplade ivrigt i sig och jag stod och såg förnöjt på. Tills den ivriga Bobson-hoven hastigt vände upp och ner på alltihopa med en elegant och snabb flip, så att allt hamnade i spånet. Då var det Erika som hade roligast.

Otacksamma häst. Ingen idé att göra sig till där inte.

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Lillasyster gjorde så där i flera år. Nu verkar hon ha lärt sig att det är bättre att äta när man har chansen.

Blenda Elby sa...

Det är som att det blir nån sorts feber-iver i benet, det bara mmåååste! KAN funka om han har grimma och rep på, men inte så där helt på egen - hov...

Åsa Dalpraktiken sa...

=))
Luke lyckades ta tag i sin bytta (en sån tung däckvarianten) med munnen och slängde upp den så allt for in i väggen och studsade över mig hjälm och overall dröp och lite lite på ryggen på honom men han hade täcke... nu håller jag mig på avstånd och han får äta ute - hans portioner är inte så små heller

Erika sa...

Han är himla söt! ;)