måndag 9 april 2012

Kurs för Lina

Lina kom till Valbo och höll privatlektioner idag, Bobson och jag var med. Så mycket hjälp vi fick! Många små detaljer som fick helheten att falla på plats mera! Det här vill jag verkligen göra om, och med båda pållarna!


Lotta fotade oss.

Vi fick till en bättre send i cirkling, mer consious med höfterna och bellybutton i weave, effektivare fas fyra i backing vilket ju leder till en bättre fas ett, och en fungerande sideways tom! Kollade även på när Erika och Nadal övade och fick många tips där också.

Red Tulo lite på plan när vi kom hem igen, gjorde bla en massa disengage hindquarters, och sen galopp på stora åttan med lite bowtie tanke vid krysset och banne mej om han in tebytte riktigt bra då! Hade även kört lite OL med samma läxa som Bosse och jag fick, mycket snappier och intresserad Tulo blev det då. GULD!

När jag och grabbarna gick ner från ridbanan hemma passade jag på att be Bobson ställa sig på en stubbe - först ena foten ett par gånger, sedan ställde han sig med bägge fötterna på den!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Please do a blog in English :-)
Henny

Blenda Elby sa...

Har funderat på det, men tycker att det räcker att slänga in lite engeska ord här and there istället. This is MY nerdish blogg!
I speak nerd.

Blenda Elby sa...

Or are you serious about the English? If so Im sorry for my weird answer, Im used to get a bit mocked about using "swenglish", because I don't translate the parelli words into Swedish and it might seam a bit strange if you read it in swedish.