söndag 9 oktober 2011

Red Tulo på banan, lite bla så låg han på väldigt i höger galopp, vet inte riktigt hur jag satt men för mitt minne. Kändes inte så där klockrent som tidigare. Blev lite öppnavolter i trav och skritt, på slutet OL:ade jag och Tulo försökte nog vara duktig och gick ställd inåt (praktiskt när det också är en ge mig godis rörelse).

Verkade sen 2, 75 fötter på T, sen kom Erika och Nadal för veckans gemensamma träning.
Jag övade yoyo med Bobson, att backa för fas ett. Tycker att jag har "lärt" flera andra hästar just att förstå att backa för fingret, med fick det inte att funka riktigt med Sockan. Erika tittade och tipsade om vad hon såg. Testade att lägga till sticken, och då gick det bättre. (Känns lite märkligt att stå "swigermutter" framför nån som öht inte bryr sig) Lite svårt att tolka honom ibland, måste ge honom tid och space och "ryggen" för att han verkligen ska ha tid att tänka. Och ibland ser han ut som att han inte fattat att jag kanske vill nåt, som med Swigermutter då i början.

Fortsatte med cirling, både close och long range. Går bra. Ägnade en del tid åt frindely med sticken och stringen på zon tre. Lite svårt att förstå skillnaden med mellan friendly och driving tapping i zon tre. Annars verkar det ändå som om det mesta är logiskt för honom.

Verkade klart Tulo och så var det kväll.

Inga kommentarer: