lördag 21 maj 2011

Sommareftermiddag med Sockan

Det blev Sockans tur idag. Hängde i hagen länge med pojkarna. Aningens bildbombning...




Provar sin gamla grimma, kanske ska ha den i transporten, fast den har allt blivit lite liten.

Sen somnade han pladask i hagen och snarkade ljudligt! Se film!

Ifred får man ju inte alltid ligga heller...

"Kryp!" 
eller
"Jag är inte här!"

Snygg är han ju också.


Jag är helt fascinerad över hur obrydd han är över att jag är nära och går omkring och filmar och kliar och sånt när han ligger ner. Har ju aldrig hänt med Tulo! Han har jag fått gå nära  bara när han ligger för att han rullar sig. Skillnaden mellan Tulos lite mer RB och Bobsons mer LB, och kanske framförallt att Bobson fortfarande är liten, och sover som ett barn. Fast Joshua som var uppe på Dalpraktiken (som är en del i att jag idag äger en halvtinker, så trevlig var han!) han gjorde typ lika. Måste vara Irish Cob typiskt ;-)

 Så här hög är han idag i jämförelse med mej.
Eller kanske så här hög ;-)

Tulo har stor kapacitet för att lagra grovfoder.





Nästan varm cykeltur hem idag =)
Och så snarkfilmen:


7 kommentarer:

Nypan sa...

Är han söt eller är han kanonsöt?
Han är ju bara så söt så man kan ät upp honom :D

Blenda Elby sa...

Kanonsöt, tror jag ;-)

Elisabeth sa...

Ja kanonsöt :) Otroligt trevlig unghäst dessutom.

uh sa...

:-)) Supersöt, snarkar lika gott som Amiro :-))))

Eva Östman sa...

Häftigt att du hade kameran uppe och igång när han bara damp ner så där! Han verkar liksom intensiv i allt han gör, även när han vilar :-)

Blenda Elby sa...

Ja allt sker till 100 procent! Som när han blir störd av bromsen. Hur törs dom! Bobson kickar till med båda benen samtidigt, Blir intresant att sitta på sen när han gör så =D Bäst att inhandla en MASSA bremsenfrei!

Maria sa...

Men gud vad gulligt, han snarkar...