lördag 9 april 2011

Lördag i Valbo

Bild från Tulos hage i kväll.


¨
Blev lite lek på banan idag. På bilderna ovan försöker Tulo få extra poäng genom att göra nåt med pinnarna. Jag funderar om han försöker ställa sig i dom dom om de var skaklar. (OBS att det är två olika bilder!). Annars blev det bla OL cirkling, och grejjade med att hoppa två tunnor stående, lite jobbigt var det nog.

Bild på den översvämmade bäcken i Tuls hage, i kvällsljuset. Hade några hästar som ville vara med och knäppa kort också.

Bobbysocks vid niotiden i kväll, utflykt i hagen. Med fika tydligen =)
Sockan har det lätt han, enda han behövde göra idag var att gå ut och äta sin extramat, bli lite kliad och hängd på, samt följa med på en liten utflyktstur - i hagen. Unghästarna hage är ganska så stor och de har bara hållit till i en liiten del av hagen. Nu börjar snön smälta undan så det går lättare att röra sig i hagen, och att hitta lite gräs också. Blir spännande för dom att utforska, en massa små diken och annat finns där.

Har kollat in lite gamla SC skivor, bla den om "stand for the farrier" eller vad den heter och efter att ha kollat om den några gånger så tror jag att jag faktiskt fattade en del grejjer som jag inte fattat förut. Tex att det diagonala frambenet ska vara främst när man lyfter en bakhov. Kanske därför som Sockan tyckt jag varit onödigt korkad när jag ska hålla på med hans vb. Han står nog ganska ofta med vf främst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sööööt han är!