fredag 7 januari 2011

hmmm

Jaa, testade med häst nummer två idag på morgonen. Verkade fungera fint, och bra mycket bättre än med Tulo. Dock tyckte även denna häst att lille Bob behöver en hel del uppfostran, och när lille Bob slipprat sig ur rörhagen två gånger, gav jag upp och ställd in honom och Tulo. Lite pysligt med hagar nu med all snö, tjäle och svårigheter att få till strömmen. Tyckte rörhagen var ett alternativ, men det är för glest mellan rören.

Dags att hitta en ny lösning! I övrigt är han forsatt lika trevlig. Förstår att han behöver tuktas i hästvärlden, han är väldigt intresserad av stona...

9 kommentarer:

Ulrika sa...

En kille med intelligens och framåtanda! Spännande : )

Så nu är du på surprise-party med Bobson ; )

Blenda Elby sa...

Har ev en unghingstlösdrift på gång nere i Gävle, hjälpen från ovan kanske påpekar att jag ska flytta dit, när jag nu har jobb där =)

Ulrika sa...

Ta emot hjälpen när den kommer och gör livet enkelt :)

Blenda Elby sa...

Japp! Känns mest "intersting" på ett helt positiv sätt! Vad är det jag måste förändra? =)

Anonym sa...

Spännande me en ny rackare. Hade jag missat helt. (Priset för att inte va med på fejan?)
Grattis iaf å lycka till!
/Brorsan

Anonym sa...

Den lille rackaren! De verkar vara sådär en period när de är små, extra jobbigt när det är nytt ställe, nya kompisar...
Tips bara angående unghästlösdrift, blir lätt ett gäng huliganer bara, bäst om det även finns några äldre herrar som kan tukta pojkarna.
/Jessica

Blenda Elby sa...

Tack brorsan!

Ang äldre herre som tuktar, så tänkte jag erbjuda Tulo, men det är ju bra om den äldre herren bara sträcker sig till tuktning och inte nåt mer ;-) SÅ, its in progress, eller hur man säger =)

Anonym sa...

Låter bra :) hur var det på passfronten då? Har han passet klart?
/J

Blenda Elby sa...

Har ringt SH så det är på G.