lördag 23 oktober 2010

Skåne och arnikalinement

Har fått ett jobb i Skåne, så jag emotager mycket tacksamt alla tips på en bra plats att leva på i närheten av Kristianstad!

Tulo och jag for till ridhuset nu på fm för en liten träff med en annan häst och hästens människor. Roligt att utbyta ideer! Konstaterar att Tulo är ju väldigt stel i bakkärran, behöver nog en hel del massage och lite strech, ska beställa en massage-date för honom. Funderar på om arnika inuti även kan vara något. + att springa på i lagom form för att få genomblödning i  muskulaturen. Han har ju rätt mycket muskler även i vila den lille killen.

Nu ska det bli däckbyte och allmän lördagsstädning.

5 kommentarer:

Eva Östman sa...

Så spännande! Kristianstad är väl bara några mil från Maglehult där Ulrika, Manno och Åvik bor med de underbaraste bokskogar som granne :-)

Blenda Elby sa...

Ja det är nära =D

Ulrika sa...

Det är väl fyra mil från mig till K-stad och från K-stad till H-stad där Karin finns skulle jag gissa på femton. Fast jag är kass på avstånd. Men det är närmare än Norrland!

Du är välkommen till Skåne!

Jag känner ingen i K-stad trakten med häst. Men ska höra mig för. Från k-stad sett så bor jag på fel sida om Hässleholm och känner mest till stall i närheten.

Men behöver du något stall eller boende besiktat eller så, så kan jag vara förtrupp och fota. Eller om du behöver ha en plats att utgå från, så är du välkommen hit!

Blenda Elby sa...

Låter jättebra U! Ska kolla runt lite, ev. så får Tulo vara kvar i norrland nån månad eller så, om jag inte hittat nåt bra innan jag själv flyttar ner, är anställd fr och med första januari.

Rosa sa...

Oj, vad spännande!Jag har själv bot några veckor i Vittskövle, fina ridvägar där.