lördag 12 juni 2010

Dumma dumma :(

Åh alla andra hästar i hagen är helt dumma i sina huvuden. Dom är LBE allihopa,  och så fölungen som hakar på de andra grabbarna. Nu har dom börjat med att valla bort Tulo när jag ska hämta honom. Ingen oöverstigligt problem, men lite irriterande. Jag måste gå ut och skydda honom för att han ska kunna komma in. Undra om jag kan kräva att de andra stimulerar sina hästar lite mer, så de slipper bli så uttråkade och hitta på en massa otyg. Eller så får jag dänga upp dom rejält så dom flyr bara dom ser mej i hagen! Mouahahahaaaa.
U's grannar verkar ju veta hur man gör.

(nej det tänker jag verkligen INTE göra)

4 kommentarer:

Ulrika sa...

:(
Jobbigt.

Det är ju inte helt fel med en lite lätt-light-varianten på familjen Paraply, fast man får plussa på med lite yo-yo-tänk.

Ungefär: att snabbt, med ganska stora gester lära de andra flytta undan för dig, sluta när de flyttar sig och vara glad när du vill att de ska komma.

Så har jag betett mig när vi hade många hästar här och jag tror att det viktiga är att också visa när det är ok att komma för de andra hästarna. Då är det fortfarnade som att man är vänner, men att man inte vill ha dem överallt. Tror jag.

Jag drömde ocksp en stund om schoolarship och nästan gratis finansiering. Suck och längtan.

Blenda Elby sa...

drömmer... 8)
Det är inte förrns nu senaste veckorna som dom börjat valla undan Tulo så här aktivt. Jag har alltid kört "protect your herd of two" varvat med kli av dom andra hästarna. Och jag tycker ju faktiskt om dom också. Det dumma idag var att hästarna stod vid skogen kanske typ 200 m bort från grinden, och Tulo ville komma in till mej, men de andra hästarna vallade bort honom så fort de kände att han ville lämna flocken. Så eg borde jag bara vara stolt över att ha en så "omtyckt" häst ;-)

Ulrika sa...

Mindre hage?

;)

Blenda Elby sa...

Jaaa! Där har vi det =D