fredag 19 februari 2010

Snöjägaren

Men idag var det grinigt väder! Upp mitt på dan för att boa till lite i stallet inför helgen. Tulo höll just på att, ja vad ska man säga, simma genom snön bort till skogen för att få lite lä till sin middagsvila. Inte intresserad av nån tvåbent öht.

Jag boade klart i stallet och grävde sen en tunnel genom snön för att komma till skogen för att där hälsa på min häst. Det tog ungefär fyra timmar. Väl där undemandade vi lite och sen skulle Tulo gå tillbaka till sin ensilagebal sa han, och då krävde jag att få åka med tillbaka. Han är nästan helvit, och alltså på alla sätt väl anpassad till ett liv i snö. Djup snö.

Nu ska jag snart sätta mej på bussen och åka till Stockholm, har nämligen hört att dom kommer att ha snökaos där i helgen.

4 kommentarer:

Åsa Dalpraktiken sa...

Jag tror just på din breddgrad var det allra värst mellan Stockholm och Sundsvall igår iaf... Här är betydligt mindre snö och svinigt kallt igen. Eldar för fullt för att försöka få upp värmen...

Ulrika sa...

Oj, hoppas du klarar dig bra. Vädret lär ju inte vara så bra, har jag hört!

Blenda Elby sa...

Det gick bra, for ner på fredagskvällen och bussen lyckades undvika en alltför allvarlig krock men körd in lite i bakände på en släpvagn . Inga personskador med en lite trasig bussfront och vindreutetorkaren gick sönder så det blev bussbyte så vi blev rätt sena.

Ulrika sa...

Oj, men efter en helg som denna så är det nog ett bra resultat. Bra att du är tillbaka och helskinnad.
:)