tisdag 8 december 2009

Rockard igen

Körde en tur i sakta makelimak till långbacken. Förberedde ganska noga OL först, har inte kört rockarden sen i Juni när jag tog hem den för renovering. Och det är marschkvardi hur långsamt tankarna kommer ur Tuloson ibland, eller hur "fort" jag är i jämförelse. (nästan lika långsamt som jag och rockardrenoveringen ;-) ) Han är en utmärkt lärare i långsmhet. Sen kan det bli färta av, när rätt kanal rattats in.

Gjorde en övning där han skulle stanna på en plankbit vid varje varv, noga noga så där. För att få en intressantare cirkling game.Bra för oss båda tror jag. Själv tycker jag ju att det är superenkelt och väldigt självklart, men Tuloson måste stanna och fundera en stund på plankan, för att förstå att han gjort rätt. Undra hur jag skulle funka ihop med en LBE?

Det är blött ute igen, så det behövs inte användas broddar vilket ju iof är bra, och så blir det ju lite fint slitage på hovarna också utan snö =)

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Hej!
Snygg ny layout! :) Hoppas allt är bra och att du ändå njuter av "ledigheten"... Jag vill ha snö! Jag har ju köpt nya skidor... :(

Blenda Elby sa...

Jag med, vill ha snö och har nya skidor!