söndag 3 maj 2009

Andra Maj










Tulo hittade lite egna betesmarker i går, strosade iväg bort från gårdsplan.

Sen blev det en ridtur till Acktjärn med premiärbading upp till magen iallafall, mycket kul tyckte T och stänkte med frambenen för fulla muggar. Sen hem Acktjärbo-vägen. Typ 13km. Tulo sprang och gick på friskt och glatt hela rundan. Vi såg en fin älg på ett hygge. Tyvärr hittade jag en lite bula under sadeln när jag tog av den, den nya som jag gillar så bra. Det får bli körning ist några dagar för att se vad det blir av den.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Det ser så trevligt ut när Tulo strosar fritt omkring.

Blenda Elby sa...

Det är helt underbart att ha honom på ett ställe där jag kan erbjuda honom det =)

Eva Östman sa...

Sadlar! Ofta får man tänka "how interesting" där med...

Blenda Elby sa...

jo sadlar är interesting... red utan i flera åt för jag hittade ingen som passade. Sen har det varit den bomfria i ett par år. (Kan hoppas lite på att det var för att jag testade med ett underlägg under sadeln?)