lördag 18 april 2009

Film igen


Från idag. Vi fick en liten publik också.

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Nu tänker han själv ser jag :) Gohästen!

Blenda Elby sa...

:D

Ulrika sa...

Faktiskt ser det ju ut som om ni flyter fram. Finaste formen på er båda hittillls, som jag har sett!

Om jag får förelså en förändring, med risk för att jag har blivit helt högmodig av att jag prickade lite rätt förra gången, så skulle jag föreslå att du skickar ut känslan när du till exempel flyttar hans rumpa så att han ska stanna från din kropp, till exempel från diafragman eller nedredelan av bröstbenet, precis där revbenen fäster in, i stället för ögonen.

För mig, som mycket väl kan ha fel, ser det ut som om du använder huvudet mycket och kroppen inte är inkluderad, lite så om skådespelare som inte begriper texten de spelar. Då blir det huvuden som åker runt på scenen. I det läget med skådisar kan man prata om vad de vill visa och be dem till exempel fokusera på hur det de vill visa känns i fötterna, magen, höfterna eller vad som helst. För att sätta igång kroppen. Det är alltid så i början av teaterarbetet.

Blenda Elby sa...

Ja, var inte helt opåverkad av kameran, vilket säkert gör att jag blir ofokuserad och inte riktig vet vad jag ska hitta på härnäst.

Ulrika sa...

Det var inte det jag tänkte på, för det såg inte så ut för mig i alla fall (fast jag kan ju se fel och missa en massa). Tvärtom tyckte jag att det flöt väldigt fint och inte syntes några tveksamheter.

Utan jag tänkte på något annat, som jag inte kan förklara bra, men som har med sändandet av energi att göra och att det kan man göra med kroppen sina energier och det kan vara verkningsfullare och mindre ansträngande samtidigt och att jag inte har någon bra förklaring på det.

Jag återkommer när jag kan formulera mig bättre.

Blenda Elby sa...

Det är iallafall roligt att ju mindre jag gör, desto mer fart blir det i Tulo! Äkta fart!

U, kommer att tänka på när man sjunger liksom till andra ändan av lokalen. Eller så inte...

Ulrika sa...

Ja, lite åt det hållet, som att sjunga ända till väggen genom hela lokalen och det gör man med hela sig. Inte bara med munnen.
Jag började titta på din senaste film, men måste gå och lägga mig nu så jag såg bara de första minuterna. Det ser, för mig, ut som om du redan ändrat något med attityden. Det är mer i kroppen och mindre i huvudet och ögonen på dig, som jag ser det och Tulo är lättare fram, bär sig mer med bak, tycker jag.