lördag 3 januari 2009

:-)


Väldigt nära att utbrista "thankyou Pat!! Plockade upp några till kunskaper igår och idag hade T och jag jätteroligt på vår ridtur! En vanlig "mil i benen-sväng" till Sv.tjärn. (Kom på att det är ju millions of tranitions som jag pysslat i början av ridturerna.) Nåväl, fick till lite mer "flyt" i min sits och Tulo blev så springglad att han inte eg ville sakta ner på väg BORT från stallet! Låt vara att det var kallt i kväll, men det var inte bara det. Thank you Pat... :-)
Mysigt också med snö och månsken.


En ögonblicksbild av Dessies rörelsemönster.


3 kommentarer:

Ulrika sa...

Nu blir jag ju så oerhört nyfiken och undrar vilka kunskaper som kom plockades upp, är det några som jag också kan hitta?

Blenda Elby sa...

Det var på ponnyklubbsidan, alltså savvyclubhemsidan. Har inte kunnat kolla så bra på den förut eftersom jag inte har nån bra dator numera sen min gamla gick sönder. Nu har jag brorsan ett par dar :-) . Nåväl, de bygger ju ut SC sidan hela tiden och nu hittade jag en massa gamla filmer från SC DVD.er som jag inte har. Och så är det väl så att det var information som jag kunde ta till mej just nu. Hra bla tittat på en film där Linda visar två hästar i liberty, en RB Casperdotter tror jag och sen hennes egen Remmer, som har en horseanality som ofta liknar Tulos. Sen tittade jag på en häst som Linda red, också en LBI, som hon grejade med först on line och sedan red, vanligt basic grejjer men det var det jag behövde just nu. Har juj lite kunskapshål att fylla i =) Det var vanliga grejjer som tecken på dominans som jag fick en hahupplevelse av, och så lite sitsinverkan/fluidity som också hade nån tioöring som föll ner. Jag kan numera varmt rekomendera SC hemsidan ;-)
Väntar på mitt beställda L2 homestudypack som borde komma om nån vecka och hoppas på ännu mer superbra info där. Busade till det lite och beställde från Kanada eftersom parelli själva slutat sälja dem.

Ulrika sa...

OK.

Fiffigt att beställa från Kanada:)